Kauneudenhoito kiinnostaa koronasta huolimatta: kauneushoitola Livia houkuttelee asiakkaita somemarkkinoinnilla

Monipuolisia kauneudenhoidon palveluita

Tervolan kuntakeskuksessa sijaitsevaan, kauneudenhoitopalveluita tarjoavaan Liviaan tullaan kampaajalle kymmenien kilometrien säteeltä. Parturi-kampaajana toimiva ja yrityksen omistava Annemari Kola tekee rutiinileikkausten lisäksi suuritöisiä hiusmuutoksia, joiden laadukkaan toteutuksen vuoksi asiakkaat ovat valmiita liikkumaan.

Vuonna 2018 avattu Livia tarjoaa monipuolisia parturi- ja kampaamopalveluita. Suurin osa asiakkaista on 25-40 -vuotiaita naisia, mutta mukaan mahtuu myös ikäihmisiä, miehiä ja lapsia. Annemarin lisäksi Liviassa palvelee kosmetologit Silja Alapartanen ja Ida-Maria Mäkivuoti. Siljan erikoisosaamiseen kuuluu muun muassa ripsien pidennykset, kestotaivutukset sekä brow liftit. Ida-Maria sen sijaan tekee rakennekynsiä, geelilakkauksia ja luonnonkynnen vahvistuksia.

– Tervolassa ei aiemmin ole ollut tarjontaa rakennekynsille tai ripsenpidennyksille. Kun kyselyitä alkoi tulla yhä enemmän, pyysin pitkäaikaista ystävääni Siljaa tekemään Tervolaan ripsenpidennyksiä. Sittemmin palvelutarjonta on laajentunut myös Ida-Marian tekemiin rakennekynsiin, Annemari kertoo.

Asiakkaat ovat ottaneet uudet palvelut vastaan hyvin. Haaparannalla Pretty Diamond –nimisessä kauneushoitolassa Livian lisäksi töitä tekevät Silja ja Ida-Maria kertovat, että asiakkaat ovat olleet tyytyväisiä, kun palveluita ei enää tarvitse hakea kaupungista. Silja tekee töitä Tervolassa muutaman päivän kuukaudessa ja Ida-Maria muutaman kerran viikossa.

– Asiakkaita on riittänyt melko hyvin koronasta huolimatta. Viime kesä oli tavallista hiljaisempi, eikä uusia asiakkaita juuri tullut. Tavallisesti ihmiset ottavat lomakynnet tai lomatukan, mutta nyt ei ole ollut mahdollisuutta samanlaiseen lomailuun kuin aiemmin. Onneksi ensi kesälle on jo muutama häämeikki- ja kampaus, Silja huokaisee.

Silja Alapartanen (vas.), Annemari Kola ja Ida-Maria Mäkivuoti palvelevat asiakkaita Parturi-kampaamo Livian tiloissa Tervolan kuntakeskuksessa.

Somemarkkinoinnilla tunnettuutta

Kauneudenhoitolan markkinoinnista vastaava Annemari on keskittänyt yrityksen markkinoinnin sosiaaliseen mediaan. Livian somekanavista näkee esimerkiksi ennen ja jälkeen -kuvia ja videoita, tarjouksia, uutuustuotteita sekä kilpailuja. Annemari ei käytä maksullista markkinointia. Sen sijaan hänellä kuluu aikaa markkinoinnin suunnitteluun ja toteutukseen yhdestä viiteen tuntia viikossa.

– Instagram on meidän käyntikorttimme. Sieltä asiakas näkee, minkälaisia töitä olen aiemmin tehnyt, Annemari perustelee.

Instagramissa Annemari käyttää paljon aihe- ja paikkatunnisteita eli hashtageja ja geotageja. Eri kanaviin hän tuottaa erilaista sisältöä. Lisäksi seuraajien kanssa täytyy aidosti olla vuorovaikutuksessa. Instagramissa asiakkaalle voi olla pienempi kynnys ottaa yhteyttä tai kysyä sopisiko joku tyyli itselle.

– Vaikka some toimii hyvin, kerron omistani sekä Siljan ja Ida-Marian palveluista asiakkaille myös perinteisesti kampaamokäynnin yhteydessä. Minulla itselläni on Ida-Marian tekemät kynnet ja Siljan tekemät ripset, joita esittelen mielelläni, Annemari naurahtaa.

Seuraa Liviaa Instagramissa ja Facebookissa

Lue lisää yritysjuttuja tervolalaisista yrityksistä!